středa 26. prosince 2018

26.12.2018

Krásné vánoční svátky a všem dobrou vůli...

Toto přání mne na štědrovečerní půlnoční mši zaujalo nejvíce. Nebylo to obvyklé přání pouze pro ty, co už dobrou vůli mají, byl to dárek dobré vůle pro všechny lidi, bez ohledu na zásluhy, vyznání, barvu, pohlaví...

A jak jsem se dostala na půlnoční mši? Nu, jako obvykle - jako doprovod Zuzky, které se stýskalo po zpívání, a tak se s nadšením sobě vlastním zapojila do místního ekumenického sboru. Byla šťastná, dokonce dostala i maličké sólo.

A protože dárky byly předány, mohu odtajnit, co jsem Zuzce upletla. Ano, upletla. Hladce i obrace. Neodolala jsem škemrání své pubertální dcery, a upletla jí deku. Dokonce našla v syslírně kilo vlněné příze, kterou jsem koupila před nějakými dvaceti lety. Dokoupila jsem jenom pár přaden šedé vlny, protože na deku nestačilo. Nadšení bylo obrovské. Ufff. To jsem si oddychla....




A protože byla i dovolená, našlo se pár chvilek na jehličku a přibyla jedna stránka ve výšivce. Stránka 35 ze 64.




11 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. Snad se jí bude pod ní dobře spát, když o ní tak stála...

      Vymazat
  2. Deka je úžasná. Teď nějak puberťačky touží po dekách - Klára také k Vánocům chtěla. Má ale holt kupovanou, ne takovouhle skvělou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznávám, že jsem si nevěřila, a taky jednu koupila. A teď mi zůstala v peřiňáku. Asi si jí dám sama dodatečně :-) A ano - mezi puberťáky je momentálně v kurzu vše ručně pletené - Zuzka probrala i svetry, co jsem nosila na gymnáziu, a byly u našich na půdě schované nevím proč mojí mámou...

      Vymazat
  3. ... krásná deka, úžasná výšivka a skvělá máma. Pohodové sváteční dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji. Tak znáš to - snažím se, a občas to taky dobře dopadne :-)

      Vymazat
  4. Jsi nesmírně šikovná a pilná, Janičko. Deka je skvělá a musela udělat Zuzce obří radost.
    Přání dobré vůle pro všechny lidi je nádherné, jako z pohádky ...a tak tam žili a dobrou vůli spolu měli. S dobrou vůlí se dá dobře žít nejen v pohádce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji. Ano, strašně moc mne tato formulace zaujala. Je taková univerzální. Pro všechny. Neumím to slovy vyjádřit. S dobrou vůlí by na téhle planetě mohlo být pěkně, že?

      Vymazat
    2. Určitě! Taky proto jsem se o dobré vůli musela zmínit ve svém novoročním psaní. Pořád se nás někdo snaží rozdělovat a přitom stačí tak malinko. Naslouchat si, respektovat se, mít dobrou vůli.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...