pondělí 31. prosince 2018

31.12.2018

Silvestr. Poslední rok v roce. Já vám nevím, ale pro mne jsou vrcholem roku vánoce. Silvestrovského veselí se nějak neúčastním, nic moc mi to neříká. Ale budiž, letos se mi to hodilo.

Protože a poněvadž jsem fakt za jeden rok dokončila BOM quilt. Jo. Letos poprvé. No, uznávám, že BOM jsem šila podruhé, kdy ten první jaksi nebyl autorkou nikdy dokončen, ale jo, dokázala jsem to. Včera večer došito:

Jako nevěřila jsem si. Ani trošku. Takže je celý ze zbytků a různých "odpadů" - bílé jsou asi čtyři druhy, největší část je starý přehoz přes postel, co mívala Zuzka jako malá.  V každé barvě se najde nějaká "nečistá" bavlna, tj. směs. Při žehlení se některé táhly, některé srážely. Byl to boj. Šila jsem na různých strojích, takže ani přídavky nebyly konzistentní tak, jak by se mi bývalo líbilo. Bližší fotky asi radši nedám. Ale řídila jsem se heslem Angely Walters - Better finished than perfect. A druhá její rada mi často v hlavě zněla - kdo bude prohlížet quilt tak z blízka, jako když ho šijete? Nikdo! A je fakt, že takhle z dálky to nevypadá tak tragicky, jako to vidím já, a obzvláště, když vím, kde ty chyby jsou. Spoustu bloků jsem přešívala i desetkrát, ale nakonec jsem ten nejlepší pokus nechala, a šla dál. Prošívat budu až v roce 2019, už mi v hlavě roste určitý plán, tak snad to tak půjde.


No, a protože je ten Silvestr, troška bilancování toho roku 2018:
- 0 shozených kilogramů - sakryš, snad to jednou už vyjde
- 1 zlomená noha, která mne trápila od února do září
- 1 dokončený kostlivec - červená kanafaska. Uznávám, že bez pomoci by byla stále ve stádiu topu.
- 1 dokončený BOM ve stádiu topu
- 1 upletená deka (a já si při tom nezamotala ruce s jehlicemi do vlny)
- 11 vyšitých stránek na HAEDce
- 0 opravených plotů
- 0 rekonstruovaných pergol
- 2 nepovedené dovolené - letní kvůli rodinným problémům, a zimní kvůli nemoci a práci

I tak to snad byl celkem dobrý rok... Uvidíme, co nám přinese ten příští.

Všem do nového roku 2019 hlavně hodně zdraví, radosti ze života a přátel, se kterými si můžete povídat a smát.


8 komentářů:

  1. Za dokončený top BOMu tleskám z plna hrdla :-D … 11 stránek na vánočce?? - tak to hlubokosklon až na zem, já nezvládla ani tu jednu celou ….. a to ostatní? Však se blíží již další rok a kdybys neměla co dělat, tak by se ti to snad ani nelíbilo :-) … Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, nemít tu zlomenou nohu skoro půl roku, tak taky tolik nevyšiji, nedělám si iluze:-) Aneb jak je všechno zlé pro něco dobré. Letos první měsíc za mnou, a já nemám ani půl listu :-(

      Vymazat
  2. Ahoj Jani, zdravím a moooc chválím!!! Deka z BOMu bude parádní! A tvoje bilancování mi vykouzlilo úsměv na tváři - já raději nebilancuji, abych se nemusela stydět... Do roku 2019 ti přeji hodně zdraví, štěstí a pohody. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je třeba bilancovat tak, aby byl člověk natěšen, ne zdeptán. Je toho moc, co jsem nezvládla, neudělala, nedokázala, a co rozhodně nebude ani letos. Ale snažím se (ne vždy úspěšně, kdo mne zná, tak ví, že se umím utápět v pěkných depkách) věci brát alespoň občas pozitivně. Líp mi to jde písemně, než ústně. Tobě v tomto roce taky plný vagon zdraví, štěstí a pohody.

      Vymazat
  3. Krásný nový rok, Jani Buďte všichni zdraví šťastní a spokojení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, vám na sever také všechno nejlepší a spoustu radosti a spokojenosti.

      Vymazat
  4. ... deka bude parádní a vůbec nevypadá jako zbytková. Povedla se, už se těším až ukážeš prošívání.
    No a mé zkušenosti s bilancováním - beru to s nadhledem, je dobré vědět co se mi povedlo, abych se mohla pochválit :-) Ty jsi byla v loňském roce hodně úspěšná, vždycky se vracím k tvé křížkové výšivce a sleduji jak pokračuješ. Je to paráda a běh na dlouhou trať . Tak ať se daří! V novém roce přeji Tobě i všem Tvým blízkým hodně zdraví, štěstí, spokojenosti a pohody. Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, na tvá slova se vždy těším. A ano, je třeba bilancovat tak, aby si člověk nešel vyhlížet nejvhodnější větev nebo trám :-) Moc děkuji za přání, a i tobě a tvým blízkým hodně zdraví, štěstí a spokojenosti.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...