sobota 19. prosince 2020

19.12.2020

 Čtvrtý, poslední adventní víkend. Poslední zastavení před vánočními svátky. Jaké letos budou? Po pravdě - netuším. Kvůli Covidu jsou zase utáhnutější pravidla. Zuzka se nemůže vrátit z Irska na vánoce domů, bude nám moc chybět. Umřela babička, a máma bude letos poprvé trávit vánoce bez ní - jak to zvládne? Tomáš se snaží online uzavřít první semestr na vysoké škole se spolužáky, které nikdy neviděl. Homeofficy, minimum lidských kontaktů, strach o práci, peníze, zdraví, blízké... Z televize se valí pouze negativní zprávy, a i ten, kdo netrpěl nikdy depresí, s ní začíná bojovat. Možná vyhrajeme nad Covidem, ale ztráty v ekonomice, a hlavně na duševním zdraví všech věkových kategorií budou nedozírné. 

Alena mne ve svém článku na Zvířetníku inspirovala k úklidu šicí dílny. Pochopila jsem, že tam mám věcí, které v životě nemůžu zpracovat, a se kterými si po pravdě ani nevím rady. Co je použitelné, dle mého názoru, dávám do krabic a pytlů pro kamarádky a známé. Co si myslím, že je k ničemu, končí v popelnici. Při průchodu vrstvami nalézám staré poklady. A stojím tu nad nimi a dumám - dokončit? nedokončit? do krabice? do pytle? do popelnice? A uvědomuji si, že za pár let tu takto budou stát děti, a budou se ptát úplně stejně... 

Není to tak dávno, co jsem tu ukazovala některý z těchto ušitých ubrusů - jen je ještě nikdo neproquiltoval. Domácí skřítkové u nás asi nebydlí...

Tento zimní, ze zbytků po dětské dece pro spolupracovníkovu první dceru. V lednu se jí má už narodit sestřička... 


A tento, co jsme šily na klubu v Čelákovicích. Vánoční, červeno-zelený.... Jak je to dlouho? Rok? Dva? Tři? Vůbec netuším. Začínám se ztrácet v čase. Není dokonale a precizně ušitý, a tak nevím, zda má smysl ho dokončovat. Nechám si to projít hlavou.


Je příjemné zjištění, že mi tu zůstaly tři prázdné krabice, a zmizela jedna taška starých vyřazených riflí... Vím o někom, kdo z nich dokáže udělat nádherné nové tašky, pouzdra, a jiné nezbytnosti. Chtěla jsem to také zkusit, ale pokud jsem se k tomu za celou dobu nedostala, tak asi hned tak nedostanu,  a znáte to - minimálně jedny rifle ročně je třeba vyřadit, tak až se k tomu dostanu, materiál zase budu mít :-) 
 
A nakonec si nechávám největší poklad - dárek od úžasné patchworkářky s velkým P - od Jany Lálové. Návod na kočičí miniquilt šitý technikou foundation piecing. Včetně natištěných šablon na netkané textilii. Tak ten nedám, a jednou bych ho chtěla ušít. 



Jdu pokračovat - ať už v dumání nad směrem dalších pokladů, nebo nad quiltováním ubrusů či šitím miniquiltu... Pěkný čtvrtý adventní víkend všem! 




4 komentáře:

  1. Jani, máš pravdu byl to těžký rok. Oba moji rodiče si prošli covidem, kde k němu přišli bůh ví, ale dobře to dopadlo a jsou v pořádku. Starší dcera lékařka úspěšně složila atestaci a i té mladší se daří dobře. Na Štědrý den sice budeme sami, holky mají své manžely a své domácnosti, ale jezdí často, tak se užijeme ažaž. Jani přeji ti klidné a pohodové Vánoce a hlavně pevné zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za přání, a těším se v příštím roce na setkání nad blogovými příspěvky. Tvůj mne vždy dokáže potěšit.

      Vymazat
  2. Ten ubrus je velice krásný, Janičko. Zaslouží si došít.
    Já si nechávám probírku látek na leden. Mám nějaké staré látky i ve sklepě v krabicích, svého času jsem obdržela několik várek látek z různých vyklízení. Vůbec nevím, co vlastně mám a co s tím budu dělat. Ale něco s tím rozhodně udělat musím. :)¨
    Letošní vánoce bude poprvé u stromečků chybět spousta lidí. Někdy trochu pomůže vědomí, že některé z nich to bylo vysvobození, ale ten smutek tam bude stejně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti držím pěsti s probírkou látek... Jde mi to pomalu, ale postupuji. Evidentně budu potřebovat ještě několik kol - mým cílem je vejít se do jedné skříně, a navíc přehledně. Mám plány na zpracování části látek, ale musím je nechat ještě uzrát. Hlavním úkolem na následující dny je dát se zase dohromady. A do toho patří i dát dohromady domácnost, zahradu, dílnu. Bez toho mi to prostě nepůjde, jak se znám. Takže s chutí do toho, každý den kousek, a uvidím, kam se za rok posunu.

      Alenko, přeji ti krásné vánoční svátky v kruhu tvých nejbližších, a do nového roku vykroč pravou nohou!

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...