středa 30. dubna 2014

Kabelkový duben...


Blíží se konec dubna - tedy neblíží, on už je. Dnes je posledního, večer budou létat čarodějnice, zítra se budou líbat zamilovaní pod rozkvetlou třešní. No, nevím, kde jí letos seženou, naše jsou už dávno odkvetlé, jsou na nich třešničky o velikosti nehtu na malíčku:-))

Začalo se mi stýskat po šití - už jsem psala, že jsem koupila stůl pod overlock a spravila všechny roztrhané tepláky, pyžámka a trička. Dlužno dodat, že řada z nich šla rovnou do vyřazovací tašky, protože z nich děti vyrostly. Teď rostou jako z vody - nestíháme měnit oblečení. Kde jsou ty klidné dva roky, kdy rostli pomalu, včetně nohou.

Venku je krásně teplíčko, děti už jezdí do školy a na kroužky na kolech (tedy Tom jenom na kroužky, ale Zuzka na oboje). A u Zuzanky vyvstala potřeba nové taštičky na balet - na trikot, piškoty a sukýnku. Stávající je prý zbytečně velká (a taky už okoukaná). Jiná je zase otevřená a na kole se jí občas vytratí piškoty nebo i celý trikot. Takže potřebuje zavřenou malou kabelušku.

Ve skříni s látkami jsem našla zbyteček staré retro látky, která se mi moc líbila. Dlouho jsem uvažovala, co k ní, a nakonec vyhrály staré rifle po tatínkovi. Podšívka je z tmavě modré bavlněné látky. Velikost tak akorát, s kapsami na mobil a klíče. Zavírání jsem vyřešila na stahování stužkami, protože někdy má na balet jen trikot a sukni, někdy má převleků více, a díky tomuto zavírání se do kabelečky vejde až dvojnásobek. Ucha jsou kraťoučká, aby taštičku mohla pověsit na řídítka a taška nepřekážela při šlapání.







A podobnou kabelečku jsem rovnou ušila jako tašku na šití pro kamarádku. Využila jsem natisknuté obrázky z posledního Dámského klubu. Kamarádka si přála oranžovou tašku na šití, tak snad je tam té oranžové dostatek:-)









A takto pokračuji ve frivolitkové dečce - začala jsem poslední řadu - už jenom dodělat "korunky", jak říká Zuzanka, zatahat nitky na konci každé řady, a bude hotovo...




















A naposled - takováto duha byla tento týden u nás nad zahradou - krásná, že?

 

6 komentářů:

  1. Jani, kabelky jsou parádní! No, ještě že Zuzanka má ty potřeby, viď? :) Ale má to teď praktické a opravdu krásné!! Dečka... no to je něco, co jde totálně mimo mně, takový menší vesmír... prostě úžasné! A duha je kouzelná, ale ta vaše mega zahrada je parádní! :) Jani, měj krásné májové dny :) Pa, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, i vám krásný začátek května! No, Zuzanka má VELKÉ potřeby. A to doslova a do písmene:-))

      Vymazat
  2. Jani jsou krásné! A ta dečka je úchvatná!!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, děkuji za milá slova. Dečka teď stagnovala, trošku jsem provětrávala stroj. Ale frivolitky jsou mou srdeční záležitostí- jsou krásné,viď?

      Vymazat
  3. Taštičky jsou obě moc krásné!! Ty jsi tak neskutečně šikovná... A ještě ta frivolitková dečka!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...