neděle 25. října 2020

25.10.2020

 Dnes byl extra speciální den. Ano, byla neděle, Zuzka má v Irsku podzimní prázdniny, byla změna letního času na zimní, a chystá se odvolání ministra zdravotnictví a připravuje totální lockdown kvůli Covidu. Jedno lepší jak druhý. Ale to nebyl ten důvod, proč byl dnešek extra speciální. 


Dnes jsem po deseti letech!!!! dokončila top deky, které jsem dala název Pánská záležitost. Před deseti lety jsem se dostala ke knihám z řady Elm Creek. V prvním díle se Sarah učí šít patchwork. Šije svůj první sampler quilt. Elm Creek Sarah's sampler quilt. Vím, že Jennifer Chiaverini  vydala i knihy s předlohami na quilty ze svých románů. Ale já se rozhodla, že si ten sampler ušiji po svém. Hledala jsem na internetu a v knihách s bloky vzory se stejnými názvy, které použila Sarah ve svém quiltu. Jeden název může mít třeba deset různých bloků. Vybrala jsem si ty, které se mi líbily. A sestavila vlastní quilt. 



Celý quilt jsem navrhla v programu EQ5. Začala šít s Ivankou, pak se přidala Míša. Jako látky jsem si zvolila Bomul z IKEA jako podklad, hnědou jednobarevnou, zbytky z výroby pánských pyžam, a na borduru bavlnu prodávanou pro pánské trenýrky. Prostě - je to čistě pánská záležitost, nebo taky pyjama party :-) Chudák Sarah z Elm Creek...  



Bohužel quilt nikdo nedošil. Nevím, zda Míša vůbec začala, Ivanka ušila několik bloků, a z nich tuším polštářky. Zakopávala jsem o krabici s látkami, a přišlo mi to líto. Nedávno jsem zkusila prohledat počítač, a ač už nemám počítač s nainstalovaným EQ5, a tudíž nemám ani projekt, našla jsem uložená PDF, která jsem posílala holkám k šití. Nechala jsem se vyhecovat nejmenovanou kamarádkou, a deku na milionkrát začatou jsem konečně dokončila. 



Je to takový malý obřík - 75 x 90 palců... A protože to je Pánská záležitost, bude Tomova. Už se o ní přihlásil :-) Ještě je třeba vytvořit sendvič a proquiltovat. Snad to nebude trvat zase deset let.

2 komentáře:

  1. Jani, ta je fakt parádní. Nejmenovaná kamarádka udělala dobře, že tě takhle vyhecovala. J.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...