středa 25. září 2013

Co dál???

Zjistila jsem vlastním pozorováním a experimenty, že jsem schopná pracovat pouze na jedné jediné věci - a je jedno, jakou technikou jí provádím. Jsem prostě pouze jednosměrná... Dříve mi nevadilo souběžně quiltovat, vyšívat, paličkovat, frivolitkovat, háčkovat, šít. Teď ne. Prostě nemůžu. Asi jsem zestárla. Nebo se ze mne stal chlap. Jiné vysvětlení nemám...

Takže jsem byla nucena vypustit vše, kromě vyšívání obrázku pro Tomáška. Mám tu rozdělanou spoustu projektů, z nichž některé bych ráda letos dokončila. Obrázek pro Toma se blíží ke konci - ještě tak tři-čtyři dny, a bude hotový. Synek každý den kontroluje, jak jsem pokročila, a tlačí mne svou nedočkavostí k dokončení.

A co tu mám rozdělané?

1. Loudavý pešek (2013 - internetová skupina)- hotová 3 kola, rozdělané čtvrté, aktuálně probíhá páté - ano, jsem zase ve skluzu, ještě, že si ho šiji sama pro sebe. Ale věřím, že kdybych ho musela poslat, tak ho došiji v termínu a odešlu - závazky jakéhokoliv rázu jsou pro mne posvátné. Jen by to nebylo s takovou radostí a chutí....

2. Společný projekt ve frivolitkách (2013 - internetová skupina) - zkazila jsem první řadu, takže musím začít od začátku znovu. Ach jo. Ale chtěla bych ho dokončit. Někdy.

3. Samplerová deka podle knihy Květy Sudové (2013 - PW klub - děláme nakonec jenom dvě členky, ostatní vzdali) - mám hotové téměř všechny bloky. Chtěla bych ušít ještě pár dalších bloků, protože je chci dát nakoso - v knize navrhované řešení se mi nelíbí, ráda bych něco jiného. Asi bych měla dokončit co nejdříve - knihu mám půjčenou z knihovny už víc jak půl roku. Ještě, že jí nikdo jiný nechce.

4. Adventní kalendář (podzim 2012) - ano, ještě pořád ho nemám ušitý. A advent se blíží mílovými kroky.... Na druhou stranu - Tomášek používá dřevěný šuplíčkový kalendář, Zuzanka vyšívaný s obrázky.

5. Samplerová deka dle vlastního návrhu (2009 - PW klub - zůstala jsem sama, ostatní vzdali) - podle knihy od Jennifer Chiaverini - mám hotové všechny bloky, teď už "jenom" sesazení a bordura - vše navrhnuto v EQ, ale nějak chybí lidi na realizaci....

6. Paličkovaná dečka (2013 - kroužek paličkování) - moderní, čtvercová - tu budu asi postupně dělat zase na kroužku paličkování. Jsem ostuda, že jsem jí za celé léto nedodělala, ale prostě nějak nebyl čas. Snad se Alice (vedoucí) nebude moc zlobit.

7. Vánoční podložka (2013 vyšito) - je vyšitá, je nutné jí ušít. Látka koupená, lemovací proužek taky, tak proč sakryš ještě není??? Vánoce jsou za dveřmi....

8. Bouře na moři (2010 - silvestrovské šití s Dámou) - štola, mám hotový jeden blok, ostatní rozkreslené ,vytisknuté šablony - chybí lidi na realizaci.

9. Havajský polštář (2005 - PW kurz) - hotová ruční aplikace, nutné proquiltovat a ušít povlak na polštářek.

10. Vyšívané květy od Lanarte (2000) - to vlastně ani není rozdělané - Tomášek jako malý mi ve výšivce prostřihnul díru, musím začít od nuly. Takže to sem možná ani nepatří...

11. Žáby (2012) - při úklidu šicí dílny na mne vypadly dvě hlavy žab - jedna pro Zuzku, jedna pro Terku. Asi by po roce bylo na čase jim ušít zbytek těla... 

12. BOM od Jenny of Elefantz (2008-9?) - ten se mi tu táhne také už pěkně dlouho. Nelíbí se mi prosvítání vyšívací bavlnky. Ale už ho dodělám tak, jak to dělám teď. Příště musím vyzkoušet nějakou výztuhu pro strojovou výšivku, i když vyšívám ručně.

13. Sukně pro Zuzku (2011) - mám tu koupený tyl na tylovou kanýratou sukénku pro dcerku. Už několik let. Ještě pořád je ho dost - radši jsem ho koupila víc:-)) 

Tak, a teď bych tu potřebovala nějakou babu, která by mi poradila, do čeho dalšího se pustit....

Jak to vidíte vy?

PS: Přidala jsem roky a zdroje svých ufounků. A ano, moc se stydím, že je jich tolik...

12 komentářů:

  1. Týýý jo.... tak tolik toho rozdělanýho nemám .... schválně spočítám:
    1.deka, 2.punčocha, 3.adventní kalendář, 4.polštářek, 5.velký polštář, 6.kapsář, 7.fotogirlanda, 8.taška, 9.window příšerky..... no fakt, na tebe nemám:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, stydím se, moc. Proto se snažím ten seznam zkrátit, ale on si žije vlastním životem... Ale letos jsem (až na to Lanarte) dokončila všechny menší křížkové výšivky, co byly rozdělané. Už tu mám jenom HAED, a ty jsou na několik let... Takže nastal čas vytáhnout z ufouní krabice i něco jiného než vyšívání...

      Vymazat
  2. Teda ty nejsi troškař :-)))
    Já mám tak 2 přehozy na postel, 1 taštičku a 2 výšivky. Nejsem schopná rozdělat další věc (na šití), když nemám dodělanou jednu. Jenže to taky znamená, že nešiju vůbec, protože se mi do té rozdělané nechce :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. většina mých ufounků jsou pozůstatky různých kurzů a společných šití, ze kterých moji sparring partneři nějak vysublimovali a nechali mne v tom samotnou, a já z toho byla tak smutná, že jsem celý projekt strčila do krabice. Je mi ale líto to vyhodit, takže postupně věci z krabice tahám a dokončuji...

      Vymazat
  3. Já to mám velice podobné, vždycky na mne přijde nějaké období, kdy intenzivně jenom háčkuju nebo šiju nebo pletu,... a pak zas něco jiného. A při všech těch rozdělaných věcech si klidně začnu třeba plést z papíru. Aspoň to máme pestré :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já už se zařekla, že se už žádnou další techniku učit nebudu. Lákalo mne pletení z pediku nebo papíru, ale ne - na to mám kamarádky:-) Dům není nafukovací, a času mám také čím dál méně....
      Stačí, že dělám (a mám na to pomůcky, sady apod.):
      - vyšívání (křížek, redwork, richelieu, goldwork, malování jehlou, zuberská)
      - krajky (háčkovaná, paličkovaná, šitá)
      - patchwork a šití
      - kreslení a malování (uff, to jsem nedělala už hoodně dlouho)

      Vymazat
    2. - ještě jsem zapomněla na frivolitky!

      Vymazat
  4. Jani, kliiiid! :) To je v pořádku. Je vidět, že máš hodně zájmů, hodně věcí v plánu... a mít plán, znamená že se máš pořád na co těšit. Takže kliiid :) Papa, Jola

    OdpovědětVymazat
  5. no beruško,máš toho rozdělaného požehnaně :-),ale časem,časem to zvládneš všechno a budou se na tebe valit další a další díla,která budeš chtít zrealizovat,takový nekonečný příběh,chich....Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Jenže i tak toho stíháš hodně. Já jsem třeba letos ještě ani nevytáhla šicí stroj... Jenom vyšíváš. A Ty sem tam něco doděláš.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, nádherný úžasný a pěkně propracovaný seznam. Zítra už je tu termín mého předsevzetí dokončování ufounů, a tak je asi plynule přesunu do podobného seznamu. Ten si nechám stabilně na očích a budu se vytrvale snažit dál :-))

    OdpovědětVymazat
  8. Seznam úctyhodný, ale já osobně bych ho asi nějak pokrátila. Kde je třeba začínat od začátku tak nezačínat; kde je hotový jeden blok tak bych došila polštářek - nač se stresovat něčím, co mi nechybí a takhle bych měla splněn další bod a tak nějak dál. :-)
    Koníčky jsou pro radost, ne z nutnosti. (A teď se mě, prosím, radši neptej, kolik toho mám rozdělaného já... :-D )

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...