pátek 20. září 2013

Malý pokrok

Ač jsem se těšila na babí léto, bez varování nastoupil podzim - deštivý, studený, plný mlh... Ovocné stromy začaly opadávat, kanadská borůvka se zbarvila doruda, hortenzie sklonily nádherné plné květy až k zemi a pomalu hnědnou...

Dětem začala škola. Nejen škola, ale i kroužky, dnes poslední. Takže od dnešního dne jedeme v plném nasazení. Vlastně v plném ještě ne - mně začíná paličkování až 1. října. Ale dětem už nic nepřibude, tedy aspoň doufám...

Co ještě začalo? Dovážková a rozvážková služba - na děti, vlastní i "půjčené", na mléko, na nákupy. Díky za milé sousedy, kamarádky, přátele dětí. Když se člověk o takové povinnosti rozdělí, hned je život jednodušší.  Začali jsme topit v kachlových kamnech, brzy asi přidáme i plynový kotel. Začala jsem každý večer rozsvěcet světýlka ve svícnech, abych zahnala brzkou tmu.

Tento je můj oblíbený - vysoustružený z jednoho kusu dřeva, s otvory na tři čajové svíčky (tyhle jsou z Ikea a jsou o kousek větší než normální čajové svíčky, tak nejdou úplně zasunout, bohužel), a tři otvory na vonné tyčinky. Koupila jsem ho před lety na krajkářských trzích v Jindřišské ulici - už brzy zase budou, určitě musím zase jít podívat se, co šikovné ruce různých lidí z celé republiky vytvořily a nabízí k prodeji....





Vzhledem k téměř neustálým dešťovým přeháňkám je venku na zahrádce podstatně méně práce - v dešti se venku nepracuje nic moc. Tak po chvilkách pokračuji alespoň ve výšivce pro Tomáška - dokončila jsem první část předlohy a začala druhou. Tady už to bude podstatně nudnější - šedá, šedá nebo šedá.... Šedé londýnské nebe, šedý Big-Ben... Snad z toho taky nezešednu...


5 komentářů:

  1. Ta výšivka je krásný. Teplo svíček mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, i já jsem se těšila na babí léto, září miluji, ale to letošní připomíná spíš listopad :(
    Výšivka je úžasná, věřím že šedý zbytek bude k nedošití, ale výsledek bude určitě skvělý :)
    Přeji ti pohodový víkend a dětem úspěšný školní rok
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, ale ten červený autobus... z toho nezešedivíš! :) A svícínek je nádherný!!! Také už "pálíme", ono je tak nějak tepleji (aspoň pocitově) :)
    Měj krásné dny!!! Pa, Jola

    OdpovědětVymazat
  4. Výšivku jsem viděla naživo, a už se těším na telefonní budku :-)
    Svícen je nádherný, jde z něj krásné teplo...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...