neděle 8. srpna 2021

8.8.2021

 Léto se nám přehouplo do druhé poloviny. Svatá Anna, chladna z rána - jak pravdivé. Ráno je frišno, ale odpoledne se počasí ještě dokáže vybrat a sluníčko zahřát. Letos tedy dost prší, tráva roste jak vzteklá, stejně jako okurky a cukety :-) Vše je letos šťavňatě zelené, ne suché seno jako vloni. 

Zuzka odložila na pár dní učení, a užívá si klasického léta - skautský tábor za ní, taneční soustředění zrovna teď. Na jednu stranu si říkám, že by měla napnout síly ve škole, aby dokončila rozdílovky, a od září v klidu mohla pokračovat spolu se svou třídou, na stranu druhou jí chápu, že si chce užít kamarádů i za cenu testů a roušek, dokud to jde. Kdo ví, co bude na podzim, a jestli vůbec budou chodit do školy a na kroužky. 

Tomáš realizoval systém na zachycování dešťové vody u zahradní boudy - máme 600 litrů dešťovky díky téměř každodennímu dešti stále k dispozici :-) Co se nevejde, vsakuje se na pozemku pod keřovým rabatem. Dokončil i dřevník, který musím donatřít, a pak už můžeme konečně rozřezat dřevo ze staré pergoly a uložit ho do nového dřevníku. A možná i konečně na místě té hromady postavit nový vysněný záhon... Uvidíme, netřeba předbíhat. 

Já mám klasický trojboj zaměstnané ženy - práce, domácnost, zahrada. Když zbyde čas a síly, pokouším se pokračovat ve vyšívání magnolií od Coricamo. Už jsem ve čtvrté čtvrtce :-) Pak už jenom obšití, a ze tří polštářů budou hotové dva. Třetí si asi nechám až na příští rok. No, nejsem já nenáročná? Jeden dárek, a vydrží mi tři roky :-) 


Polštářek byl zakoupen jako sada v Coricamo.cz, tj. barevná předloha, šedá Aida a bavlnky mouliné na namotávátkách.  Vyšívám na rámu, který jsem rozšířila o látkové pruhy, ke kterým kanavu přišpendlím. Díky pruhům látky mohu posunout výšivku až nahoru nebo dolů, a nemusím složitě daleko protahovat ruce, čímž se mi vyšívá podstatně lépe. Díky Monice za tip, jak vylepšit rám o rampu s LED páskem. Děkují hlavně spolubydlící, protože při televici nesvítím svou úžasnou šajnící stojací lampou, ale svítím si přímo pouze na výšivku na rámu. 


1 komentář:

  1. vkládám znovu svůj příspěvek: tak Zuzka už se vrátila a zůstává? .... moc mě zajímá ta rampa s LED páskem, už mi nepomáhají ani brýle nablízko, tak vítám každý nápad, kterým bych lépe viděla - nevyfotila bys mi to prosím (jestli to ovšem není výrobní a autorské tajemství) ? :-D ....vy jste tedy všichni akční, vůbec bych se nezlobila za více fotek zahrady, výrobních procesů atd. Šárka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...