pátek 15. listopadu 2013

Pomerančové potěšení

V listopadu a prosinci si užíváme výborných šťavnatých pomerančů. Uznávám, že v létě v Řecku, utržené přímo ze stromu, byly proti těm, co se nyní najdou v obchodech, nepřekonatelné, ale pokud nejste právě v Řecku a není sezona čerstvých pomerančů, kupte si je teď.

Takže dnes jsme byli nakoupit na víkend - zelí, čínské zelí, mrkev a pomeranče. Paní na pokladně nevěřila vlastním očím - myslím, že nenápadně kontrolovala, zda nám pod čepicí nevykukují dlouhé králičí uši:-)) Jenže já i děti milujeme zelí a mrkev, plus když jsem zahlédla ty krásné šťavnaté pomeranče, neodololala jsem a tvářila se, že na terase nejsou zazimované plné přepravky jablíček od babičky. Konec konců - změna je občas také nutná.

Doma před víkendem čisto a prázdno - bublaninu už jsme snědli, tak co teď. Oko padlo na pomeranče - co takhle zkusit pomerančové mufinky? Od nápadu k realizaci nebývá u nás daleko - Zuzanka hned utíkala do komory a volala, že máme oranžové papírové košíčky i žluté zdobení. Se zdobením mne trochu zaskočila - jsem myslela, že budeme mít obyčejné, nezdobené. No, změna, něco během pečení vymyslíme...

Jako těsto jsem použila univerzální recept - 2 hrnky polohrubé mouky smíchat s 1/4 hrnkem cukru a 1 lžící prášku do pečiva. Do této směsi jsem nastrouhala kůru z jednoho pomeranče (nemáte-li bio, dobře kůru umyjte teplou vodou). Z ostrouhaného pomeranče jsem vymačkala šťávu, doplnila mlékem na cca hrnek, přidala 1/4 hrnku oleje a 1 vejce, a rozšlehala metličkou. Tekutou směs jsem rychle vmíchala do suché, a okamžitě naplnila košíčky. Pekly se na 180 stupňů necelých 20 minutek.



Mezitím jsem se Zuzankou vymíchala královskou polevu, ve které jsem zaměnila citronovou šťávu za šťávu z 1/2 pomeranče. Takže jeden bílek, špetička soli, šťáva z půlky pomeranče rozšlehat na mírnou rychlost. Přidávat po lžicích moučkový cukr, dokud nemáte požadovanou konzistenci - Zuzanka chtěla tlustou vrstvu (miluje vše hoooodně sladké), takže jsme dali hodně cukru a na mufinky nastříkali zdobičkou.





Polevu jsem dávala na ještě teplé mufinky - hezky přilne, a mufinky díky papírovému košíčku a zatáhnuté polevě nevysychají. Po nastříkání polevy je možné ještě mufinky na chviličku strčit pod gril - pak máte polevu "pusinkovou", jak říká Zuzanka.


No, a než nám mufinky dostydnou, tak Zuzanka složila vánoční domeček - jsou to něco jako 3D puzzle, velmi jednoduché, ale udělaly velkou radost. Končí u nás hračkářství, tak měli výprodej a Zuzanka mne tam uprosila na tento domeček a adventní kalendář Bratz. 

Zespoda domečku je dokonce natištených pár řádků pro přání nebo věnování, ale to Zuzanka nevyplňovala. Myslím, že by to mohl být pěkný drobný dáreček pro někoho blízkého.





Moc by se nám z této série líbil kostelíček, ale ten už u nás neměli.... Bohužel.





7 komentářů:

  1. Hmm, děláš mi chutě:-))) Možná se taky do nějakých pustím:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aji, už se těším na fotoreportáž z pečení - já to nějak nestíhám - děti, robot a sporák najednou je na mne ažaž, foťák se mi do toho kalupu nějak nevleze. Ještě nám to komentuje pták, to bych ho kolikrát vyhodila nejradši s klecí ven. Má přehled, a jakmile jdeme do kuchyně, začne kecat a kecat, a když zasedneme ke stolu, tak se okamžitě přesune ke krmítku a také se cpe....

      Vymazat
  2. Já bych se taky cpala, ptákovi se nedivím :-) Mufinky vypadají naprosto úžasně a jak vidím, už máte i vánoční výzdobu.

    OdpovědětVymazat
  3. Jenom technický dotaz - u vás mají mufinky šanci vyschnout? U nás je vcelku pravidelně úspěchem "dožijí-li" se druhého dne... :-D

    OdpovědětVymazat
  4. záleží na tom, kolik jich dělám - když jenom 12, tak to zvládnou děti razdvašup. Ale někdy jich udělám dvojnásobek, a to pak třeba ty dva dny vydrží... A pokud jsou celou noc a den vystavené na stole, tak bez polevy a košíčku do příchodu dětí ze školy oschnou...

    OdpovědětVymazat
  5. dobrý den, náhodou jsem narazila na váš blog a rozhodla jsem se zkusit tenhle recept, bohužel jsem ale zjistila, že nemam moučkový cukr, vadí, když tam dám krystal? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jejda, to vám bude poleva křupat mezi zuby. Zkusila bych "namlít" cukr v robotu se sekacím nástavcem a prosít. Nebo udělat mufinky bez té polevy. Však taková šlehačka navrch bude také výborná....

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...