pondělí 11. listopadu 2013

Záložkovaná

Nepsala jsem tu nedávno, že mne bacil záložkový bacil??? A že tedy tentokrát pořádně. Pár záložek už mi z hromádky stačilo zmizet před focením - děti potřebovaly pro kamarády, pro sebe, pro spolužáky... Ale pár jsem jich ještě uchránila - budou se hodit do vánočních balíčků pro paní učitelky a pány učitele. Tedy doufám, že ještě ten měsíc doma vydrží...

Kytičkové záložky jsou vyšívané na plastovou kanavu, bavlnkami Norma z dědictví po kamarádčině babičce. Předlohu jsem našla v Malování jehlou.











Tygrová a řecká záložka jsou ze stejného časopisu, jen se původně jednalo o předlohy na korálkové náramky. Vyšívané jsou také zděděnými bavlnkami Norma, a ta tygrovaná navíc štepovačkou - ale když ona měla tak nádherně lososovopomerančovou barvu - té by bylo na ponožky škoda. Nehledě na to, že takové ponožky snad doma ani nemáme... No, možná Zuzanka.












Ad Zuzanka - blíží se termín podzimního vyšívačského srazu. Tomáškův obrázek zakoupený na jarním megasrazu jsem již vyšila (Londýnský autobus), a tak bylo nutné rychle vyšít i Zuzančin - Koťátko Hang in there od firmy Dimensions.











Oproti originálu nemá vyšitý nápis. Zuzanka ho chce zakomponovat do obalu na čtenářský deník. Málo platné - obrázků má v pokojíčku spoustu, a vzhledem k tomu, že celou jednu stěnu má šikmý strop, a u druhé stěny stojí skříň a visí zrcadlo (naše malá parádnice se musí pořádně prohlédnout, to je jasné), tak místa na věšení obrázků moc není.











Minulý týden mi došla poštou malá sadička od firmy Vervaco (moc děkuji, Ladušo). Konvičky jsou úžasné, barvičky mne úplně nabíjí. Celá rodina navíc milujeme čaj - jakýkoliv. Bez čaje nemůže začít žádný den. Nevydržela jsem, a hned začala vyšívat. Součástí sadičky jsou malé čtverečky aidy 18ct - je nezbytné vyšívat v ruce, a to dlouho nevydržím - dostávám křeče do rukou. Ale nevzdám to. První obrázek se už pomalu klube. Doufám, že brzy budou hotové všechny tři. Po zarámování si je pověsím na komín mezi kuchyní a pokojem. Moc se na ně těším....









Samozřejmě, nejenom vyšívám. Zuzanka měla minulý týden vystoupení se sborem na galakoncertu místní ZUŠ. Podívaná to byla nádherná - děti hrály, tancovaly, zpívaly, hrály divadlo - šikovné byly všechny. Je vidět, že je to baví a že se jim učitelé věnují. Potlesk celého sálu ve stoje pro paní ředitelku byl díkem všech rodičů a prarodičů těm, kdo jejich děti a vnoučata vedou k lásce k hudbě, tanci i divadlu.



16 komentářů:

  1. Záložky jsou nádherné, taky se asi na nějaké budu muset vrhnout. Obal na čtenářský deník bude krásný, líbí se mi, když výšivka není pouze obrázek na stěně, ale stane se z ní užitní předmět. Už se těším na ten obal!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, tvé záložky budou určitě nádherné, jako vše, co tvoříš. Obal se snad povede, tvá a Zuzčina očekávání mne zavazují....

      Vymazat
  2. Jani, dlouhé zimní večery ještě ani pořádně nezačaly, a ty už tady takhle řádíš! :) Moc krásné, a to koťátko... krásné krásné :) Tak ať ti prsty slouží i na to pidi křížkování a přeji krásné dny!!! Pa, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, moc děkuji za pochvalu - od tebe mne moc těší....

      Vymazat
  3. Fialové záložky jsou nádherné, ale u mě vede asi ta řecká... :-)
    Obdivuji tvou trpělivost. A nejen tvou, ale všech, které tyhle pidikřížky dokážete udržet takhle krásně souměrné.

    OdpovědětVymazat
  4. Záložky jsou úžasné! Jak řešíte rub? Díky za radu a tip na vánoční dárek. Rita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rito, děkuji za návštěvu i milý komentář. Rub řeším různě - pokud je hezký, nechávám ho tak, jak je (to je případ těchto záložek). Pokud se mi moc nelíbí, tak podžehlím vlizelínem nebo zažehlovací záplatou vhodné barevnosti, a kolem dokola obšiji záložku smykovacím stehem - to dělám hlavně u záložek látkových, protože se celá záložka i zpevní. Některá děvčata používají samolepicí filc - ale to mi u plastových záložek přijde až moc tlusté a bojím se, abych neničila knihu.

      Vymazat
  5. Dobrý den, narazila jsem na Vaši stránku náhodně když jsem vyhledávala nějaké záložky a ty fialové jsou opravdu nádherné a tak jsem si dovoluji Vás poprosit, zda byste mi mohla napsat číslo malování jehlou ve kterém byly zveřejněny, já bych si je našla v knihovně, Ještě nevyšívám tak dlouho a časopis mám asi z posledních pěti let. Taky chystám dárečky pod stromeček. Moc děkuji a musím podotknout, že Vaše kreativita mě fascinuje, jste moc šikovná. Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...