pátek 15. srpna 2014

Co sbíráme v lese?


Většina z lidí chodí do lesa, aby sbírala houby. Náš původní záměr byl také nasbírat houby, ale u nás, na písku, bohužel v posledních dnech na rozdíl od většiny republiky nepršelo, tudíž se houby nevyskytují ani v náznaku vůně či jedné či dvou prašivek. Prostě nic. Nula. Jediné, co jsme za cca 3 hodiny vycházky do lesa našly, byl ztracený houbařský nožík. Nevadí, řekla Zuzanka, bude se hodit, až porostou...

Tak jako tak jsme si užily (to tvrdé y je správně, protože Tomášek s námi nebyl, tudíž jsme byly jenom dvě ženské) - vyzkoušely jsme novou cyklistickou lávku přes Labe. Pod nápory větru se pěkně chvěla a houpala, až jsme se chvílemi bály - není to nic příjemného cítit ty vibrace pod nohama...

Móda zámků na zábradlí mostu dorazila i k nám na maloměsto. Některé zámky jsou bez označení, některé s monogramy, některé se jmény, jiné se srdíčky. Jedny od zamilovaných, jiné třeba od babičky, dědy a dvou vnoučat.... Nevím, jaký postoj mám k tomuto trendu zaujmout - má se líbit, nebo nelíbit. Je to krásné, nebo vandalství? Zuzanka, která se bojí jakýchkoliv výšek, byla ze zámků vystrašená - bála se, aby se lávka nezačala pod nimi hroutit a padat, tak jako se to nedávno stalo na nějakém mostě... Sakryš, ani nevím kde, zprávy, obzvláště ty tragické, ze zásady nesleduji. Ale k dětem se tyto informace evidentně dostávají....

Cestou k bývalé eremitáži musíme přes lávku přes slepé rameno Labe na Gradě. Voda tam stojí, stulíky vykvétají, kachny si užívají vody i klidu.... A zbytky staré lávky jako memento ční ze stojaté vody....








Nuž, a protože nebyly houby, tak jsme lovily beze zbraní, čočkou fotoaparátu - motýlka, kytičky, strakapouda, zrající žaludy (ty by se prý líbily Rumcajsovi, dělo dítko po týdnu stráveném u babičky kousek od Jičína), objevily zvířecí kost vybělenou časem, a dokonce i jednu houbu jsme našly, i když nejedlou...


Uondaná Zuzanka vyzkoušela odpočinek na složených kládách, ale i na vyřezaném pařezovém trůnu.


Cestou zpět jsme si užily spoustu legrace s obyčejnou povíjnicí:-)




A nasbíraly aspoň trošku malých šišek na zimní dekorace - jo, až se zima zeptá, budeme připravené:-)


8 komentářů:

  1. Jani, moc krásnou vycházku jste si užily! Zuzanka ti roste do krásy!!! A máš recht... šišek není nikdy dost, také syslíme :)
    Měj krásné dny! Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, děkuji za návštěvu. Představ si, dopsala jsem tento příspěvek, a spustila se pořádná průtrž mračen. Letos v létě první. Dnes je pouť - a od časného rána prší.... Tak ať nám prší do lesů houby:-)

      Vymazat
  2. S těma zámkama to neznám:-)))
    Ale měly jste supr výlet:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, já to taky nějak moc nepochopila - prý se zamknutím zámku zamkne i láska těch lidí, co tam ten zámek dávají, a pak hodí klíč do vody, aby ho nikdo nemohl odemknout a vztah vydržel. Nevím, neznám. Fakt je, že mosty a lávky nejsou konstruované na tuto přídavnou zátěž - některé zámky jsou fakt obrovské a těžké, takže to asi časem může být dost nebezpečné.... Ještě víc mne mrzí, že se zámky objevují i na historických místech, mřížích atd., kde nejen ničí tu danou památku, ale kazí i pohled na ni.... Ono taková krásná historická tepaná mříž s moderními zámky na kolo není nic moc. Tedy podle mne. Ale mladí to možná vidí jinak...

      Vymazat
  3. Zámky jsou v Praze, ale nevím, nějak se mi to nelíbí... Zato se mi líbí Tvůj problém s tvrdým y, já to mám taktéž :-) Většinou píši o sobě a Adélce, tudíž s y, ale obávám se, aby mě lidé neměli za barbara.
    A s těmi šiškami jsi mě ujistila v tom, že je nejvyšší čas je začít sbírat. Také jsem na ně totiž minulý týden koukala, ale přišlo mi to brzy. Tak je půjdu taky nabrat.
    Udělaly jste si se Zuzankou krásný výlet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to budeme barbaři dvě.A šišky jsou potřeba, to je bez debat. Děkuji za zastavení. Těším se, až tě zase uvidím na vlastní oko:-)

      Vymazat
  4. Jani, užily jste si super výlet.
    Přeji krásné babí léto. Lidka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lído, děkuji za zastavení. I tobě a tvým holčičkám krásný poslední týden prázdnin. Jana

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...