neděle 2. září 2012

Vzpomínky na léto

Před několika dny léto náhle skončilo - sice už se začaly objevovat první pavučiny v trávě - to pavoučci začali spřádat babí léto. Stromy začaly opadávat, noci jsou delší a chladnější.

Stýskalo se mi po létě, po vůni a chuti melounů, vychlazených, červených, sladkých...

Objevila jsem kdysi na AllPeopleQuilt návod na melounový ubrus. Tvar mne nejdříve nijak nezaujal, ale pak se v diskuzní skupině Quilted Table objevil návrh ušít tento ubrus v rámci měsíční výzvy. A jedna z členek ukázala svou "kulatou" verzi. A ta už mne moc zaujala.

Říkala jsem si, že když ona má verzi kulatou, proč já bych nemohla mít oválnou. Jednak máme oválný stolek, jednak jsme si letos kupovali melouny nikoliv kulaté, ale pěkně šišaté:-) Takže jsem lovila v paměti návod, jak nakreslit pěknou elipsu pomocí dvou špendlíků a kousku provázku...

Současně mne na tomto projektu lákalo znovu si vyzkoušet techniku QAYG (Quilt As You Go) - v podstatě při šití se quilt rovnou prošívá.

A abych těch novinek a zkoušení neměla málo, tak jsem si vyzkoušela výrobu nekonečného šikmého proužku ze čtverce látky. No, nekonečný není, ale fajn to bylo, to zase jo.  Dělala jsem ho podle tohoto návodu na youtube.


Tak tady jsou mé "Vzpomínky na léto".




2 komentáře:

  1. Nádherný ubrus, opravdu melounový :-) A melouny já moc ráda :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný, moc se ti "melounek" povedl :-) A dala bych si... no tak zase příští rok :-)
    Začnu si psát seznam, na co všechno se tě chci zeptat! Teď je to "quilt as you go". Těš se na říjnový sraz! :-) :-) Pa, J.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...